Pappan ska ha rätt att säga nej till abort.

Här om dagen läste jag i Aftonbladet att dom ska finna en lag som gör att pappan kan bestämma om mamman ska göra abort eller inte.
Jag tycker det är riktigt bra, jag mena, man är ju alltid två om att ligga med varandra. Så varför ska man inte kunna vara två om att bestämma en sån sak? Idag så är det ju oftast mamman som tar bort barnet utan att diskutera med pappan, och det är fel. Han kanske verkligen vill ha kvar det. Varför gör vissa kvinnor så? Eller rättaresagt, hur kan dom göra så? Ta ifrån mannen sitt barn, genom att döda den?

Text ur Aftonbladet!

Socie, 20, kvinna sätter ner foten:

"Så länge JAG måste bära ungen i nio månader, riskera liv vid förlossning, vara ledig från mitt jobb i X antal månader, ha ungen resten av mitt liv då ska JAG bestämma om jag vill göra abort eller inte. Det är enkelt för en man att säga 'ja visst', för han kan sticka och lämna kvinnan med ungen".

Finns alltid risker med alla saker, det är inget undantag att man kan dö under en förlossning, men då är ju frågan, varför käkade du inte P-piller? Eller hade satt in en P-stav, eller något annat preventivmedel? Du kan adoptera bort ungen, ingen som har tvingat dig till att bära omkring på den tills den är 18 år. Finns alltid för och nackdelar med alla saker man gör, eller utsätts för.

Bara lära sig, livet är inte en dans på rosor!


// CJ


Kommentarer
Postat av: matilda

Det är kanske en sak som borde disskuteras innan barnen ens blivit till om man vill skaffa barn eller inte. En gravid kvinna ska ha rätten att göra abort om hon så vill, utan att mannen ska få begära att ha det kvar.

2009-07-30 @ 00:17:29
URL: http://matildasakuth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0