Tatueringar och percings

Är man full tatuerad i dagens samhälle har man svårt att få ett jobb. Jag förstår bara inte varför. Är man kriminell bara för att man har gjort några små i sina ungdomsår? Eller om man har fulla armarna med klotter, ska man då straffas genom att inte få ett jobb? Det är fel, det är precis som att du borde inte få ett jobb i Sverige om du är kolsvart. Fast det tycker jag ju ifs =P

Försök att få ett jobb på dagis med tatueringar och hela ansiktet fullt med percingar. Tror nog att dom säger nej lika fort som du kommer in i rummet, för du kan skrämma barnen. Men kan ju säga så här, mina vänner som jobbar på dagis och som haft någon enstaka stav eller pärla i ansiktet, har bara fått höra roliga saker av barnen, och dom har fått känna på dom och grejer. Det kanske dom gamla förskolekärringarna oxå skulle få göra, så fick dom se att det inte är så farligt. Men dom är ju lite efterblivna..

Om typ 5-6 år kommer varenda jävel vara full i sånt där, hur ska dom göra då? När alla kärringar som vart på dagisen sen dom öppnade, går i pension? Just det, då måste dom ju fixa in nån som kan och har erfarenhet av sånt, även om den är full i klotter och diamanter.


// CJ


Kommentarer
Postat av: Angelica

håller fullt med dig!

kolla på hur dom är som personer istället för att gå på utsidan. dvs tatueringar&piercingar! jag är själv piercad o tatuerad men kommer nog inte kunna göra fler tatueringar om jag ska bli bartender eller annat som jag vill bli.. tråkigt värre, för jag tror inte kunderna tänker på det ens om man är trevlig o social!

2009-08-02 @ 21:50:06
URL: http://angelicaawageborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0